2022. november 13., vasárnap

Az utolsó monitor hangsugárzóm.

 

A Shigaraki klón építése közben hangsugárzó fronton történt egy rövid intermezzo. Már régen szerettem volna egy korszerű mai monitor hangsugárzót, mivel mindig is vonzott a tűéles 3D-s hangszínpadjuk, illetve volt a hangjukban egyfajta helyesség is(ami végül is nem volt igaz).

Volt jó néhány ilyen hangsugárzóm az akkori kis szobám okán: Tannoy 632, Rega Kyte (ezt nagyon szerettem, fantasztikus hangú szerkezet) Triangle Comete stb.

Addig olvasgattam amíg meggyőztem magam arról, hogy nekem kell egy ilyen a Microtower-ek mellé. Utólag kénytelen vagyok bevallani, jó nagy baklövés volt.

Na de térjünk vissza a tárgyra! A választásom a jó hírű Quad cég 11L jelű monitorára esett, mindenhol dicsérték, nagyon jó véleményeket olvastam kedvenc honlapjaimon is és ami a legfontosabb volt, hogy Mo.-on is árusította a Hifi Barlang úgy hogy megtudtam hallgatni is. Ha már lúd akkor legyen kövér elvittem a DIY DAC-omat is, hogy meghallgathassam nívós láncban is.

Szóval az egyik nap lekeveredtem hozzájuk ahol kellemes meglepetésként nagyon felkészült és udvarias demonstrátorokkal találkoztam( ők nem eladók hanem gyakorlott szakemberek hifi láncok összeállításában).

Egyből meg volt a közös hangnem és a DAC-omat kérésemre bekötötték a QUAD CD játszó digitális kimenetére, így felváltva tudtuk hallgatni a CD lejátszó saját illetve az én DAC-omat a Quad monitoron. Őket is meglepetésként érte, hogy a kb. 300.000.Ft értékű Quad CD lejátszót olyan szinten lezenélte, hogy csak na. Akkor lett még nagyobb a meglepetés, amikor megkérdezték, hogy mennyibe került a motyó és közöltem velük, hogy kb. 50.000.Ft-ba állt meg a projekt.

Ők egy tapasztalattal én pedig egy Quad 11L-el távoztam tőlük.

Sajnos 1-2 év múlva a Hifi Barlang megszűnt és a srácok szétszéledtek, nagyon sajnáltam, remek emberek voltak.



Otthon kicsomagoltam, mesés volt a csomagolás és a kivitelezés is. Gyönyörű lakkozott cseresznye színben pompázott, igényes csatlakozók, kicsi, de méregerős hangszórók, mi kell még?

Háááát szinergia az kellett volna és még egyebek is.

Egyszerűen valahogy nem működött a többi összetevővel. Próbáltam másképp elhelyezkedni, cseréltem kábeleket. Ott ahol a Microtower behúzott a zenébe ez a halvérű angol csak vállat vont és lejátszotta azt. Valahogy érdektelen és unalmas volt a hangja. Egy pöttyedt csalódott voltam, pedig a kinézete a Feleségemnek nagyon tetszett. Jellemző volt a következő megjegyzése: fiam, ez az első értelmesen kinéző hifi készüléked..... A feleségtűrő faktora magas volt, de sajnos ezen felül is kellett volna még valami plusz hozzá. A legrosszabb az volt, hogy nem volt meg a hangszerek teste sem, pedig a végén már kipróbáltam egy Audio Research D70-es szörnyeteggel is. Itt azért megjött a dinamika, de a többi még mindig felejthető volt. Itt már biztos voltam, hogy a szinergia miatt volt rossz hangzás nálam. Hiányzott belőle Peter Qvortrup után szabadon a „hangszernyomás”.

Gyors és könnyes búcsút vettünk egymástól, az avx-en egy nagyon kedves hifis vette meg, talán azóta is elégedetten hallgatja, mivel azóta sem láttam eladó példányt belőle.

Ezután a fiaskó után fogadtam meg, hogy jó ideig a közelébe sem megyek a monitor hangsugárzóknak főleg azután, hogy új házunkba való beköltözésekor a saját dili szobám akusztikus bemérésénél kiderült, hogy ezek a kicsi monitorok irgalmatlanul torzítottak is a mélytartományban. Szomorúan visszakötöttem a Microtower-t és már rendbe is jött minden(egy időre)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

A TANK új csapágya

  Ez csak egy nyúlfarknyi bejegyzés lesz, mivel „csak” a TANK új csapágyáról szól. A lényeg az , hogy megérkezett az Audiovault-tól a csapág...