2023. április 10., hétfő

A gatyamadzag után... Sommer SC Club MK.II.

 A Valhalla kábelek részleges elmenetele után világos volt, hogy kábel fronton is lépnem kell, főleg az előfok és a végfok között. Itt, mint már említettem egy sima 20 Ft-os RCA kábel tette a dolgát több kevesebb sikerrel, így utólag belátva. CheapTube honlapján olvasgattam az egyik este, amikor észrevettem egy Revox márkájú kábel tesztjét, ami nem is Revox volt. A kínaiak kipróbálták és nagyon meg voltak elégedve vele, akár jóval drágább kábelek ellenében is. Egy kis nyomozás után kiderült, hogy a gyári kábel valójában a német Sommer stúdiótechnikai cég gyártmánya. Életemben nem hallottam róla, de a tesztjük után bizalmat szavaztam nekik és megrendeltem a magyar forgalmazónál 10 méter kábelt. Horror összeg, mivel métere 450, azaz négyszázötven forint volt! Hát sokat nem bukok rajta, gondoltam....

Hát nem is buktam. Rendeltem hozzá a Neutrik beszállítójától a Rean-tól 8 db RCA a dugót. Ha esetleg szeretnétek készíteni Ti is ilyen összekötő kábeleket NE ezt a dugót vegyétek hozzá, mivel ezek csak 4 mm alatti kábelekhez tökéletesek és egy borzalom rátenni őket.

Mindegy, összeraktam és amikor bekötöttem fülig ért a vigyor az arcomon. Mégis mi történt kérdezhetitek? Hát semmi, de az viszont hatásos volt. Ez gondolom most kicsit érthetetlen, de megmagyarázom. Azt történt ugyanis, hogy semmi hatalmas változás nem történt csak egyszerűen kisimult a hangzás és eltűnt egy halom torzítás, amit a régi kábel behozott a hangba. Ahogy a Valhalla kábeleknél lerajzoltam a középső csőben látható hangzás alakult ki. Nem, ez még nem a Valhalla, de nevetni fogtok, távolról bizony hasonlít rá. Nincsen igazából semmilyen durva karaktere csak zenél. Ebben a kategóriában ez óriási előny és ráadásul hagyja dolgozni a komponenseket. Soha nem gondoltam volna, hogy egy német kábel képes nem németesen szólni...

Természetesen odafigyelve azért észrevehető egy kis középsávos bujaság előkerülése, illetve a basszus tartomány is egy kicsit szikár, na de 450 Ft-ért ki a fenét érdekel?

Ha szükségetek van kis pénzért egy kiváló kábelre, nyugodtan vegyetek néhány métert és próbáljátok ki, szerintem nem fogtok csalódni benne. Ezután, a honlap ajánlása alapján rendeltem a japán Canare Audio kábeleiből is, mivel ez is nagyon drága kábel és nagyon jókat írtak róla. Erről is lesz egy kis teszt, érdemes lesz elolvasni.



 

 

 

2 megjegyzés:

  1. Szia, abban kèrem a tanácsod, hogy ugyan így kèszíthető e ebből rca-3,5 Jack kábel is? Èn nem a szerelèsèhez, de jó lenne egy használható 1 mèteres kábel ami nem kerül több tízezer forintba, de nem is a Hama minősèg. Köszönöm. Zsolt

    VálaszTörlés
  2. Szia, szükségem van egy ilyen kábelra-ra, de én magam nem tudom megcsinálni, nem értek hozzá. Tudsz ebben segíteni? Köszönöm. Zsolt

    VálaszTörlés

A TANK új csapágya

  Ez csak egy nyúlfarknyi bejegyzés lesz, mivel „csak” a TANK új csapágyáról szól. A lényeg az , hogy megérkezett az Audiovault-tól a csapág...