Ott hagytam abba a múltkor, hogy Malfox-nál leadtam a hangszedőt javításra és némi várakozás után megkaptam a hangszedőt. Szokás szerint csoda történt, mivel amikor otthon kicsomagoltam a hangszedőt és átvizsgáltam nem találtam a tűt! Mármint a tűszáron. Na ekkor kicsit elborultam. Mi a franc, megvakultam vagy letörtem? Malfox említette, hogy egy hyper elliptikus tű lesz beépítve, de ez annyira az volt, hogy szabad szemmel szinte nem is volt látható. Természetesen nagyító alatt már teljes lett a kép, de még ott is egy pirinyó valami volt csak. Hogy a manóban tudta ezt rárakni? Teljesen érthetetlen….
Oké, itt állok egy klasszis hangszedővel, de nincsen MC trafóm vagy előfokom vagy bármim. Tipikus magyar vagyok, egy hülye vásárol így. Sóhajtottam egyet és elkezdtem túrni a netet valamilyen megoldás után. Először Denon MC trafó után kutattam, mivel a pickup paraméterei alapján ideálisak lettek volna. Árban viszont egy kísérletnek soknak találtam az árukat (45-200e Ft között voltak), ezért olcsóbb alternatíva után kellett néznem. Láttam vintage mikrofon trafókat is, ezeket jónak szokták tartani, de szerintem inkább lutri lett volna. Ahogy így merengtem a monitor előtt, egyszer csak bevillant, hogy hohó (!) kínai barátaimnál már láttam MC előerősítőt. Nosza ráugrottam az ebay-re, ahol nem egyet, hanem tucatnyit találtam. Persze klónok voltak, de ez már nem igazán érdekelt, mivel a phono előerősítőm is tőlük volt és parádés hangú szerkezet. Rövid keresgélés után egy érdekes panelt találtam szokatlan felépítéssel, konkrétan ezt:
A bemenetén azzal a sok tranyóval már valahol találkoztam, gondoltam,
aztán a homlokomra csaptam, igen a Hifi Magazin egyik régi számában találkoztam
ezzel a Naim MC előerősítővel a maga furcsa topológiájával. Mondván a Naim nem
csinál hülyeséget, rögtön megrendeltem. Mivel sem az időm sem a lustaságom nem
engedte, ezért egy beépített komplett panelt rendeltem. Ennyit a DIY-ről….
Na mindegy, röpke két hét alatt megérkezett. Nézem a kapcsolási rajzát, valami nem stimmel, mivel az MC előfok után még valami korrekciós tag is figyelt. Naná, hogy egy RIAA korrektor volt! Teljesen paff lettem, ez nagy mázli, gyakorlatilag táp rá és indulhat a banzáj. Megkotortam a fiókot és előhalásztam egy megfelelő toroidot. Egyik este gyorsan felszereltem és bekötöttem a próbadeszkára. Túl sokat nem vártam minőségre, lévén, hogy finom hamis kínai alkatrészek voltak benne, de a nyák szép volt (mint mindig) és ami a legfontosabb első bekapcsolásra működött. Közben a Medusa-t ráapplikáltam a Dual-ra, beállítottam stb.
Az első meghallgatás hétvégére esett. Elindítottam a cuccot és természetesen a macival találkoztam először. A fene esne bele! Hogy mindig ez kerül elő. Na mindegy, szépen elővettem a türelmes énemet és kb. félórai munkával sikerült elfogadható mértékűre csökkenteni. Most már elővehettem a Hofi demólemezemet, hogy ellenőrizzem a munkám eredményét. Működött.
De hogy! A második lemez a Hooverphonic with orchestra live volt, ahol konkrétan majdnem hanyatt vágódtam. Tudni kell, hogy ez a lemez egy végtelenül intim felvétel a koncert dacára. A zenészek és a közönség együtt él és lüktet a dallamra, olyan belső energiák szabadulnak fel, ami a mai felvételeknél ritkaság. És bizony ez nagyon átjött. Megint ismételve önmagam, itt már túl vagyunk a szokásos audiofil paramétereken. Itt érzelmekről, hangulatról, zenei mondanivalóról beszélünk. Utána persze már nem volt megállás és mentek az albumok sorra. Azonban Jordi Savall albumainál éreztem meg azt a totális behúzást a zenébe, amit általában keresek. Ezek a középkori zenék amúgy is a kedvenceim, hirtelen egy időutazáson vettem rész és visszaröppentem négy-ötszáz évet az időben. Egész egyszerűen nem értem, hogyan csinálják, de része voltam a felvételnek és a kornak. Esküszöm ott voltam! Tuti azt mondjátok magatokban, hogy bediliztem és teljesen egyetértek Veletek, mivel ez minden csak nem normális. Mondjuk amúgy sem vagyok az😊
Ja, az MC előfok minősége. A szokásos nagy márkák lassan elkezdhetnek tevékenység váltáson gondolkodni, mivel ez a hamis alkatrészekkel telezsúfolt vacak kis panel simán hoztam a Naim elektronkák intimitását, lendületét, ritmikáját. Kiválóan kiszolgálta a Medusa-t és ami fontos, hogy a háttérbe húzódva. Bekapcsolás és bejáratás után Igazából nem is érdekelt, hogy mi van benne, nem akartam átépíteni stb. Ez jó jel, mivel valószínűleg a szinergia megvolt a rendszerrel és ez a legfontosabb.
Vegyünk egy nagy levegőt és beszéljünk egy kicsit a Medusa-ról.
Ennek a hangszedőnek a hangja egyszerűen gyönyörű. Azt a fajta érzést adja mint amikor egy férfi mellett az utcán elmegy egy gyönyörű hölgy, utána fordulunk és percekig bámulunk utána. Másképp nem tudom leírni, egyéni, különleges, intim, vonzó és persze szexis.
Technikai szempontból egyértelműen más a hangja, mint az Empire-nek. Hozza az MC-k simaságát és mindenből egy kicsit többet és másképpen ad. Mindkét hangszedő klasszis, csak máshogyan. Mivel az átépítés után valójában nem is egy eredeti hangszedő lett, hanem egy Malfox által épített csoda, ezért nem lehet arra hivatkozni, hogy ez az eredeti hang. De szerintem ez már nem is lényeges. A lényeges az érzés amit kelt és bizony felejthetetlen. A rendszerem tagja marad örökre. Hangszedő ügy lezárva.
(Egyenlőre😊, ahogy ismerem magam)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése